چگونه با استفاده از تولید محتوا ترافیک سایت را چندین برابر کنیم؟
صاحبان وبسایتها همواره تمایل زیادی به قرار گرفتن در رتبههای برتر گوگل برای کلمات کلیدی خاص خود دارند. از این رو تعداد زیادی از آنها شروع به تولید محتوا میکنند تا صفحات بیشتر و سایت پربار تری داشته باشند. ولی صرفا با داشتن صفحات زیاد در گوگل نباید انتظار داشت که سایت رتبه و ترافیک خوبی جذب نماید. تولید محتوایی که با اصول و استاندارها جلو نرود تاثیر مثبتِ زیادی بر سایت نخواهد داشت. روش دیگری که تعدادی از صاحبان سایتها از آن استفاده میکنند لینک بیلدینگ یا فرآیند لینک سازی است. قطعا دریافت بکلینک های با کیفیت و مطابق با قوانین گوگل یکی از روشهای مناسب برای بالابردن ترافیک و بهبود سئو و رتبهی سایت است ولی نمیتوان تنها دنبال بکلینک بود. در این مقاله قصد داریم نکات ریزی را به کاربرانی ارائه دهیم که به صورت روزانه یا پی در پی به تولید محتوا مشغول هستند و میخواهند از این طریق به افزایش ترافیک سایت خود کمک کنند، بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
آیا بدون لینکسازی و با تولید محتوا ترافیک سایت افزایش مییابد؟
شاید بنظرتان عجیب باشد ولی، بله شما میتوانید با تولید محتوا ترافیک سایت خود را افزایش دهید. نکات مهمی وجود دارد که با رعایت آنها به این هدف نائل خواهید شد:
1- مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و به علایق آنها پی ببرید:
فرض کنید شما در زمینهی سئو فعالیت میکنید و مقالهها و محتوا و خدماتی را به کاربران خود ارائه میدهید. قطعا بیشتر مخاطبان شما افرادی خواهند بود که در پی یادگیری سئو و یا سئوسازی سایت خود هستند. پس در ابتدا وظیفهی شما جمعآوری علاقهمندیهای مخاطبین است. بهعنوان مثال فردی که به دنبال کسب دانش سئو است نیاز دارد اطلاعات زیر را کسب نماید:
1- سئو چیست؟
2- اصطلاحات رایجی که هر سئو کاری باید بداند؟
3- تکنیکهای سئو کلاه سفید
4- تکنیکهای سئو کلاه سیاه
5-لینک بیلدینگ چیست؟
6- تکنیکهای سئوی داخلی چیست؟
7- تکنیکهای سئوی خارجی چیست؟
8- ….
فردی که قصدی بهینه کردن و سئو سازی سایت خود را دارد به چه چیزهایی نیاز دارد؟
1- سئوسازی سایت چقد هزینه دارد؟
2- هزینهی سئو سایت چقدر است؟
3- مزیت سئو سازی نسبت به تبلیغات در گوگل چیست؟
4- ….
شما میتوانید برای هر کدام از این عناوین به صورت هدفمند مقاله و محتوایی تولید کنید و از این طریق ترافیک زیادی به سمت سایت خود جذب کنید ولی دقت کنید که عناوین تاثیری زیادی بر جذب بازدیدکننده دارند محتواهای جذاب خود را با عناوین خوب نمایانتر کنید زیرا در نگاه اول بازدید کننده عنوان را میبیند و اگر عنوان به قدر کافی جذاب نباشد مخاطب به راحتی سراغ عنوان بعدی ظاهر شده در نتایج جستجو خواهد رفت و محتوای شما هر چند جذاب هم باشد شانس بازدید را از دست میدهد. در عنوان از کلمات کلیدی خود استفاده نمایید علاوه بر این استفاده از اعداد در عناوین هم میتواند کلیک بیشتری دریافت نماید.
2- به انتشار به روز، اخبار و مطالب حوزهی فعالیت خود بپردازید:
نوشتن محتواها و مطالب در رابطه با اخبار مربوط به حوزهی فعالیت خودتان و سریعتر از رقیبان، موجب دریافت ترافیک و بازدید از گوگل خواهد شد.
3- کامل بنویسید:
محتواهای کوتاه عموما مورد توجه موتورهای جستجو قرار نمیگیرند. مقالههای طولانیتر بهتر هستند البته شرط کاربر پسند بودن نباید فراموش شود. چون وقتی محتوایی اطلاعات عمیق و مناسبی به کاربر منتقل نکند نرخ پرش آن افزایش خواهد یافت. زمانی در مورد موضوعی، مطلبی مینویسید سعی کنید تمامی نکات و موارد آن را به صورت کامل به کاربران انتقال دهید. خود را جای کاربر قرار دهید و به این سوال پاسخ دهید که اگر شما جای آنها بودید، تمایل داشتید در داخل محتوایی که به آن هدایت شدهاید چه اطلاعاتی قرار داشت. فرض کنید میخواهید در مورد سئوسازی سایت خبری، مقالهای بنویسید، برای اینکه یک مقالهی کاملی داشته باشید باید در مورد بیشتر موارد مربوط به سئوسازی سایت خبری مانند به روز بودن اخبار و محتواها و استفاده از تصاویر بهینه و استفاده از ویدئوها و به کارگیری عناوین جذاب و هر آنچه به سئوی سایت خبری مربوط میشود بیان کنید. در واقع شما باید مقاله را طوری بنویسید که کاربران پس از مطالعهی آن به جواب بسیاری از سوالات خود رسیده باشند.
4- به روز رسانی محتواهای موجود:
به روز رسانی مطالب و محتواهای قبلی نیز یکی دیگر از روشهای تاثیر گذار برای بهبود رتبه و ترافیک سایت است. اگر محتوایی در سایت خود دارید که مربوط به چند سال یا چند ماه پیش است و فکر میکنید با افزودن اطلاعات جدیدتر میتوانید به بهبود و تکمیل آن بپردازید حتما این کار را انجام دهید زیرا گوگل به راحتی متوجه بروز رسانی محتوای شما خواهد شد.
5- به اشتراک گذاری مطالب و محتواها مهم است:
مطالب و محتواهای خود را در سایتها و انجمنها و شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید. وقتی مقالهای را به اشتراک میگذارید و در انتهای آن لینک سایت خود را قرار میدهید بکلینک و ترافیک دریافت میکنید. هرچه میزان به اشتراک گذاری محتواهای شما بیشتر باشد نشان معتبر و مفید بودن آن خواهد بود و گوگل جایگاه خوبی برای چنین محتواهایی در نظر میگیرد.
نتیجه گیری:
محتوای سایت را باید به صورت هدفمند انجام دهید نه اینکه فقط صفحات سایت را افزایش دهید بلکه محتوا باید بتواند نیازهای کابران را برطرف نماید و به سوالات آنها پاسخ دهد. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم نکات را به خوبی به کاربران گرامی انتقال دهیم. در صورتی که موردی بیان نشده است خوشحال میشویم که در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
منبع: سایت ساز زرین
- ۹۶/۱۲/۰۹